dinsdag, december 25, 2007

Ergens onderweg weer onderweg

We zijn op donderdagnacht om 2u25 vanuit Istanbul vertrokken naar Delhi. Deze vlucht ging heel vlot aangezien we 4u van de 5u30 vliegen, goe aan het pitten waren. Voordat we zelfs de eerste keer naar onze klok keken, sprong het lichtje van de gordels aan en kwam de melding dat we begonnen af te dalen.... zo is vliegen een feest!

In Delhi stond ons 20uur wachten te wachten vooralleer we verder trokken naar Bangkok. Bij het binnenkomen van de transithal, kreeg ik het al snel fameus op mijn zenuwen. Het idee van in deze kleine oncomfortabele hal, 20 u te moeten wachten, kon ik nie aan. Ik probeer aldus nog gauw een transit visa te regelen om toch naar buiten te kunnen en ergens in een hoteleken te kunnen overnachten. Er komt teveel bij zien om dit te arrangeren en tijdens mijn zoektocht wordt ik al snel heel moe waardoor ik terug bij Ebru ga en mij afkap naast haar. In de ganse transitzone zijn er 5 handige ligbanken waar we comortabel kunnen liggen en slapen. We palmen 2 banken compleet in gedurende 20u. Deze banken liggen in het midden van de mensenstroom tussen de immigratie en de security check. Er is aldus wel wat beweging en we worden meerdere malen vreet scheef bekeken omdat we plaats voor 6 man inpalmen. We trekken het ons gene zak aan en knorren lekker verder in de voor deze transithal, deluxe comfort loge zetels, het zijn tenslotte wij die 20u moeten wachten...hihi

Tot onze grote verbazing vliegt de tijd enorm. We slapen soms stukjes van 2-3u aan een stuk. Lezen in ons boek, spelen wa kinderspellekes, kijken rond naar het leven rondom ons, denken meerdere malen aan Tom Hanks in de film The Terminal waar hij 9 maanden in de transitzone verbleef wegens pasport problemen, leren andere lange transit passengers kennen en wisselen onze reisverhalen uit... echt het is nie te geloven maar de tijd is gevlogen!! gelukkig maar!

Om 5 u kregen we onze tickets en om 8u45 vertrekt onze vlucht voor 3u30 naar Bangkok. Deze vlucht vliegt na Bangkok nog verder naar China, Bangkok. Daardoor zitten er heel veel vervelende, lawaaierige oude chinese vrouwen op de vlieger. Met een paar korte afblaffingen kan ik de madamen rondom ons allesinds kalm houden.

We slapen alweer als een roosje op de vlieger en komen uitgeput maar voldaan van het wachten aan in Bangkok.

2 opmerkingen:

RichieB zei

Hi Guys!!!!
How are things?
Love the photos! Wondering where you are at the moment.... We are in Singapore, heading to Siem Reap, Cambodia on 4th January. Would love to meet again - Richie & Sue from the Annapurna...
PS We made it out of Nepal !

Anoniem zei

Hey Ebru en Tom,

Ik wens jullie een gelukkig nieuwjaar, maar zo te zien is dat heel gelukkig jaar al een tijdje goed bezig! :)

Ik probeer jullie verhalen te volgen, maar soms wat weinig tijd om alle details te lezen... kijk vooral graag naar de foto's!

Kprobeer ook jullie email adres te vinden op deze site??

Groetjes,
Veerle